torsdag 19. september 2013

er det fortsatt ingen skam å snu...

... og jeg som hadde
gleda meg sånn

til å padle rundt runde

og været var nydelig
og det aller meste var bare velstand
helt til vi kom ut
 til goksøyr

der var det hvite topper på bølgene
og det kan jo forsåvidt være greit
men
havet brøyt så innmari
over alle skjæra
som er langs 
land 
akkurat der

og så ble det sånne gigantiske kjempebølger

riktig riktig store bølger

og dette er bare en bitteliten overdrivelse 

men jeg pingla altså ut
off - offere - offest

det føltes jo bare trist og flaut...


 ...det som slår meg så forferdelig hardt
når jeg ser disse bildene nedenfor
er at jeg ikke ser
noen særlige bølger


er min virkelighetsoppfatning total gær'n
eller
er bildene gær'ne
eller
er jeg gær'n

saltvann på linsa er iallefall et faktum


disse ble knipset ved goksøyr
der vi bare leika (?) oss litt 
i bølger som ikke virket så faretruende 

det var bølger altså - kors på halsen - kniv i hjertet







 joda, sjur er der ute - en rødoransje flekk





og med en sånn
deilig
solnedgang
på flatt hav
var det bare å svelge unna nederlaget
og se framover

og kanskje drømme om en ny sjanse
(runde-rundtur)

- jeg må vel sende en søknad til støttekontakten (les: sjur)

... det har jeg allerede gjort, ja... juhuuuuu :-)


10 kommentarer:

  1. Berre nydeleg!

    Og det er ingen skam å snu nei..

    God natt klem

    SvarSlett
  2. Hehe... Det er ALLTID bilda som er feil. Bølgjene vil liksom ikkje feste seg. Det er veldig klokt å snu om ein er usikker på eiga mestring. Det skal jo vere padleglede - ikkje padleangst... Det er ofte STORE forhold ved Runde, og det kan vere greit å vere 4-5 personar på slike turar. Større marginar og fleire til å hjelp om det skulle vere noko. Klokt val og flotte bilde! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for en utrolig støttende kommentar :-) Jeg fikk umiddelbart padle-troa tilbake :-)

      Juhuuu til deg, og god helg til lands eller til vanns :-)

      Slett
  3. Endelig et blogginnlegg igjen...puh! Henge meg på Lene:)) Og bilda sier meg at turen var fantastisk uansett:))

    Herlig herlig herlig Marit Rakel:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusentakk Jill :-)

      Ja, det var egentlig greit å blogge litt igjen etter total skrivesperre av ukjent årsak... så fikk jeg iallefall mimre, siden bildene er litt historiske ;-)... Blei faktisk 2 innlegg i går...:-O :-D
      Det andre var fra Ulsteinvik iført løpekjole :-) Hahahah - jeg skal visst prøve alt også...

      Hopp og sprett og god helg :-)

      Slett
  4. Hei og hopp Rakel - ja bølger kan være en utfordring - men du og du så deilig når en mestrer de - ser flott ut med den knallblåe himmelen og det bølgete?!? havet ;D

    Lenge siden sist jeg var på besøk her hos deg og har tatt båturen med dere under her - så heeelt fantastisk ut. Må være deilig å feriere på båt.

    Gleder meg til ditt neste innlegg :O)

    Rengfull hilsen fra nord !

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Liva :)

      Takk for nydelig kommentar! Jeg har vært bortevekk fra bloggeverd'nen ei god stund! Plutselig sa det bare stopp - men nå prøver jeg meg igjen :-) ALT til sin tid. liksom :-)
      Det er jo gledelig at noen legger igjen kommentar etter så lang tid.... tusentakk... og ja, båt, det er bare helt herrrlig:-)

      Sommerhøst hilsen fra ørsta :-)

      Slett
  5. Skam å snu?? Hørt d også.... snur når man er usikker og glede går over til tvil. Å padle er en morsom ting, og går man utenfor komfortsona si, ja da er det ikkje gøy lengre. Og jo meir man padler, jo bedre blir man, og en dag er både turfølget ditt og bølgene på di side og du får Runde :-D og når du endelig får gjordt turen, så er gleda såååå masse bedre enn å sitte att med litt dårlig følelse av å ha gjordt noke dumt <3 kjekt å endelig lese en blogg ifra deg igjen Marit! Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er selvfølgelig ingen skam å snu, men det er så utrolig kjedelig, for i tankene skal jeg liksom klare ALT :-)
      Men virkeligheten er annerledes enn tanken, viser det seg gang på gang :-)
      Ja, kjekt å blogge igjen... håper jeg får overskudd framover... så kommer det flere innlegg ;-) God uke til deg!!

      Slett