mandag 29. oktober 2012

sultne gjester på fuglebrettet...

jeg har prøvd å ta bilder av disse
pip-pippene
på fuglebrettet
før jeg

ja, mulig det var 
på tampen av
fuglebrettsesongen
i vår

det var et skikkelig
mislykka
fotoprosjekt

du kan beskue de
'fantastiske'
bildene

men jeg anbefaler det 
ikke
for det var 
noen bedrøvelige greier
- piiiiiiiiip -


nå har jeg prøvd meg igjen
og
uten å skryte

men det er vel akkurat det jeg gjør
 nå
på en måte

må jeg bare få lov å si at
da vi gikk over til denne
gikk
fotograferingen
av disse småfuglene
så meget bedre


se her

jeg har til og med
tatt bilde av
tre pip-pipper
sammen
på brettet

juhuuu-og-pip
sier jeg bare

og jeg ble så
kvitrende
glad
at jeg bare måtte
knipse
mange mange bilder

jeg holdt på ei stund da

av og til
eller egentlig ganske ofte
er jeg en smule grenseløs

men jeg holder på å trene på det
ja, det å sette grenser altså

så når jeg nå har lagt ut disse bildene
nedenfor
er det bare
10% av alle bildene jeg tok altså

og da har jeg vel begrenset meg

eller? :)









 spetter og meiser og finker i 
herlig blanding
og de virket relativt fredsommelige

mat nok til alle liksom

det var en spurv der ute også
men den
lurte seg unna
linsa mi

men
fuglebrettsesongen 
har jo akkurat startet
så 
det er ennå håp
tror jeg

for en stakkar med fotapparat

pip - pip 
og 
dobbelt - piiip

og en liten
kvirevitt

¨<





2 kommentarer:

  1. For en rett vakker samling av nydelige fugler bilder Rakel!

    Utrolig flotte!

    Ja fuglebrett sesongen er absolutt igang.

    Beste dagen til deg i snøkava, som er her ute i havet akkurat nå iallefall:))

    Grip og skap gode minner:) ( Noe du egentlig er kjempeflink til:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. ;-) nesten meditativt å se på disse fuglene :)
      Oppmerksomt nærvær og stresset daaaaaler ;)

      - griper øyeblikket ja! :-)


      Slett