mandag 1. oktober 2012

midt oppi forandringen og litt til....

...og noe sier meg
liksom at dette 
er en m-dag

:-)

ny mandag
ny måned
nye muligheter

for gripe dagen liksom ? :)

tja.. dette surret bare litt rundt oppi 
hodet da jeg våknet
av romstering nede på kjøkkenet
i dag morges

jeg hadde sovet lenger enn minstemann...?!

ikke rart det 
begynte å surre
må må må

mammaer skal da ikke sove lenger enn barna?!?

uffda

men jeg spratt selvfølgelig opp pga av denne
må-følelsen

jeg løp ned på kjøkkenet for å si god morgen,
i en altfor lystig tone

men jeg kunne vel egentlig latt det være
forsto jeg...

husets yngste
(på snart 15)
klarer seg egentlig mye bedre uten 'mase-mora' 
med klissete kjærlighetserklæringer
om morgenen


bare synd at mora innbiller seg at hennes tilstedeværelse er uunnværlig

sukk

her kan jeg muligens trenge noen -råd ? :)

men når jeg nå først var oppe kunne jeg jo
likegodt
fortsette

fridag
til tross

denne uka fikk altså en brå må-start

men en 
rolig fortsettelse

men likevel med  i bakhodet

 dermed fant jeg fram foto-apparatet
og begynte å knipse
min første oktober-må-mandag:)

oppmerksomt nærvær i en merkelig form :)

min mandagsmorgen :)

(klikke på bildene hvis du vil se de i større format)



 frokost og 'god morgen Norge' på TV 
merk frokosten :) 
typisk mandagsmorgenmager frokost :)

 men det er innslag av 
m&m hvis du ser godt etter...


rester etter helga som vil forsvinne ganske snart
mmm :)

så en liten titt ut på høsten





høsten er som i går
skiftende 

sol og sky og regn
grønt og gult og oransje
har ikke helt funnet ut av det...

se på lavendelen da
den er jo fin jo


jeg har liksom stengt hagen etter sommeren
og noen planter blomstrer forgjeves...




må vel skrive en liten handleliste kanskje

langsomt langsomt langsomt


...etterhvert
strikke litt på enda en Skappel-genser

fantastisk enkel genser å strikke :)

anbefales!






mandagsmorgenen
ble
riktig fin den

tross brå start og
masse
-følelse

og hvis noen lurer på denne forandringen
som jeg skrev om 

så har jeg tatt steget ut
i denne 'farlige'
tilstanden

og midt oppi forandringen
er det faktisk
ikke så
fryktelig farlig
å være likevel

det er hardt arbeid
men
det er
ganske fantastisk å kjenne så
sterkt

å være positivt underveis

juhuuuu :)

og det takket være






  















4 kommentarer:

  1. :) & <3 frå havet

    SvarSlett
  2. Og et ♥ fra vigra også:) Et mmmmmeget godt innlegg! Som fikk meg til smile litt, tenke litt og fundere litt:)

    Ja vi må....jeg har alltid vært ganske nyskjerrig på hvem som laget den regelen. Det er ofte jeg lurer på hvem som la egget først til mange rare ting vi gjør...slike gjennomsnitts ting vi mennesker gjør som vi ikke hadde gjort om vi hadde tenk hvorfor vi gjør dem.....det var en veldig lang tankerekke så sent...kanskje vel sent å tenke slik:)))

    Tror meg MÅ legge meg:)))hihi! Du herlige der inne:))

    Nattaklem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ...du er bare så skjønn <3

      og ingenting er malplassert!!

      ...her er det rom for masse filosofi:) Kanskje vi kan filosofere i lag en dag... på en strand ute ved havet .... :)

      Slett
  3. Den lille setningen "ja vi må", bare stod der plutselig! følte egentlig at det ikke var meg som skrev den og ærlig talt ser den ganske malplassert ut når du leser setningene:))

    Noen er overtrett her på mer en 1 måte:))) hehe:)

    SvarSlett