onsdag 31. oktober 2012

fullmåne, månesyke og galskap...?

det er bare noen dager siden
månen 
hang stor og trillende rund der oppe
på den 
store himmelen

jeg skulle prøve å knipse
full-måne-bilder
i håp om å
få et glimt
av
mannen i
månen

men det ble mer galskap
og frustrasjon
 enn
månemann 
altså




er den 
runde 
osten der oppe
mystisk
egentlig?

fins det en mann
i
månen?

uuuææææhhh 

nei det er bare tull, vel?

så sant det ikke hopper noen
astronauter rundt
der oppe da



fullmåne

er det under fullmånen
varulven
dukker opp
og
uler ? 

påvirker 
fullmånen  
oss psykisk ?

hva er månesyke egentlig?





jeg merket jo
at jeg 
ble 
ekstra utålmodig
og hissig
under den
runde
månen
altså 

var det månesyke
eller
månegalskap
mon tro?

kanskje 
månemannen
ble så redd
den hissige damen
med fotoapparatet
at han løp
og 
gjemte seg?





 litt 
ekstra gal
eller
bare litt 
gal

eller ganske enkelt
100% naturlig

jeg 
svinger jo
opp og ned
så 
kanskje
galskapen
ikke hadde noe 
med
månen 
å gjøre i det
hele tatt?

hahaha..



kanskje
fullmånen
kan
lede
oss til
noe
fint?


"where is my moon tonight"
synger 
Sivert Høyem


Mikkel rev
sendte brevet sitt til månen


månen
er opphav
til
mange
historier
og myter



månen
må jo ha
krefter
siden den er med på å
skape flo og fjøre



*

har du 
en spesiell
måneopplevelse
mon tro?








5 kommentarer:

  1. flo og fjøre - og ein fullmåne -
    dette er tegn min bestemor lærte meg om da vi skulle se etter om kuer var kalvesjuke ...

    ikkje så lett her høgt oppe på fjellet - men eg trur det funker ;)

    klem - monika

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Ja, det vil jeg tro! Heldigvis at dere kan finne tidene for flo og fjøre i almanakken da:) ...og kanskje i avisa..?:)
      Jeg har hørt at flo og fjøre og fullmåne skal funke på oss dame-mennesker også - som har nådd termin for fødsel, men det har aldri funka på meg... hi hi hi.... kjerringa mot straumen jeg, vet du;) -14 dager overtid på alle tre som alle var 4,5 kg :-)

      KlemM under månen

      Slett
  2. Åhhh skulle ønske fullmånen var her ennå for den er bare helt fantastisk nydelig fra gamlemsveten, så kunne vi blitt månesyke eller månegærne begge to, alt etter hva som passet seg:)))))

    Den kommer ca 16.30 men vi hadde sikkert sett den før, og det kanskje vi gjør i morgen, kommer an på skydekket :)) Gleder meg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ...hihihi...vet ikke helt hva slags galskap som gikk av oss i dag:) Kanskje månen hadde innflytelse selv om vi ikke så stort og selv om det var fryktelig kaldt ;) Takk for tur <3

      Slett
    2. Ditto:)) gleder meg til å se bildene dine:)))

      Slett